Mark Dalsgaard skrev:Så havde min spiked pit opslugt fighteren og clericen allerede i starten af kampen og den lille wizard var blevet hakkekød.
Bloody timer på posts... <
Kommentarer om forum-software og opsætning bedes rettet i det korrekte subforum ("Hjemmesiden"), så de kan besvares uden tråd-derail - især når jeg allerede tidligere har redegjort for, hvorfor Datatilsynets guidelines betyder at vi er nødt til at have en timer på edit... -Morten>
Det skal siges at dc på at undgå din pit er 10+int mod+spell level = 10 + 6 + 3 = 19
Deres save ville svinge mellem 2/3 + 3/4 + 1 + 1d20 = 6 / 8 + 1d20
Svarende til at de skulle rulle mellem 11 og 13
for ikke at blive slugt - DVS. statistisk ville en blive slugt og bruge 2 runder på at komme op mens den anden stadig ville være der.
Det ville gøre kampen nemmere i det apsekt at i kæmpede mod 2 i stedet for 3, men det ville være en martial character og en arcane caster i stedet for 2 martial characters. Og ud fra de 2 spells som wizarden FIK ramt gruppen med ser det ud til at det nok var en god ting at det ikke var sådan
Hvis de 2 dispels der blev brugt på counter spells i stedet havde været empowered ray of enfeeblement. Det er touch attack aka noget som næsten altid rammer. Fortitude for half som blot er dc 16 (hvilket åbenbart er gyldent da gruppen ofte rammer dc 14 når de kommer imod dc 16), til gengæld er det (1d6+3)+50% altså 6 - 13 str der bliver drænnet, med save er det så 3 - 6 ud over den -6 til styrke og dex der allerede ligger på de 2 i gruppen som giver skade. Altså mellem -9 til -19 i styrke, hvilket kunne gøre dem der skulle dræbe modstander fuldkommen ukampdygtige.
Dette er blot et "nemt" eksempel på, "hvad nu hvis" wizarden havde noget andet end dispel magic memorized.
(ellers overvej en pit ude hos jer... uden save da man ikke ville kunne hoppe væk)
Life is a tale of memories...