Rise of the Runelords - Simon

Find info om foreningens arrangementer og scenarier, kom med forslag, og giv ris og ros til overståede aktiviteter.
Besvar
Brugeravatar
René W. Nielsen
Indlæg: 389
Tilmeldt: lør 21. maj 2011, 16:43

Re: Rise of the Runelords - Simon

Indlæg af René W. Nielsen » tirs 19. feb 2013, 10:52

Mark Dalsgaard skrev:Så havde min spiked pit opslugt fighteren og clericen allerede i starten af kampen og den lille wizard var blevet hakkekød.
Der er saves på den spell, det er ikke en auto win - og hvis fol havde rendt rundt med 12 mindre styrke ville det gå meget langsomt med at dræbe den wizard det er jo ikke fordi det ville være svært at komme op af huldet ^^

Bare se på hvordan Halfdan blev sat ud af spillet ^^ det var en spell
Det var jeg heller ikke fordi druiden havde det skide nemt med at håndtere de spells der kom :P
Life is a tale of memories...

Brugeravatar
René W. Nielsen
Indlæg: 389
Tilmeldt: lør 21. maj 2011, 16:43

Re: Rise of the Runelords - Simon

Indlæg af René W. Nielsen » tirs 19. feb 2013, 11:20

Mark Dalsgaard skrev:Så havde min spiked pit opslugt fighteren og clericen allerede i starten af kampen og den lille wizard var blevet hakkekød.
Bloody timer på posts... <Kommentarer om forum-software og opsætning bedes rettet i det korrekte subforum ("Hjemmesiden"), så de kan besvares uden tråd-derail - især når jeg allerede tidligere har redegjort for, hvorfor Datatilsynets guidelines betyder at vi er nødt til at have en timer på edit... 8-) -Morten>

Det skal siges at dc på at undgå din pit er 10+int mod+spell level = 10 + 6 + 3 = 19
Deres save ville svinge mellem 2/3 + 3/4 + 1 + 1d20 = 6 / 8 + 1d20
Svarende til at de skulle rulle mellem 11 og 13 :P for ikke at blive slugt - DVS. statistisk ville en blive slugt og bruge 2 runder på at komme op mens den anden stadig ville være der.

Det ville gøre kampen nemmere i det apsekt at i kæmpede mod 2 i stedet for 3, men det ville være en martial character og en arcane caster i stedet for 2 martial characters. Og ud fra de 2 spells som wizarden FIK ramt gruppen med ser det ud til at det nok var en god ting at det ikke var sådan :P

Hvis de 2 dispels der blev brugt på counter spells i stedet havde været empowered ray of enfeeblement. Det er touch attack aka noget som næsten altid rammer. Fortitude for half som blot er dc 16 (hvilket åbenbart er gyldent da gruppen ofte rammer dc 14 når de kommer imod dc 16), til gengæld er det (1d6+3)+50% altså 6 - 13 str der bliver drænnet, med save er det så 3 - 6 ud over den -6 til styrke og dex der allerede ligger på de 2 i gruppen som giver skade. Altså mellem -9 til -19 i styrke, hvilket kunne gøre dem der skulle dræbe modstander fuldkommen ukampdygtige.

Dette er blot et "nemt" eksempel på, "hvad nu hvis" wizarden havde noget andet end dispel magic memorized.

(ellers overvej en pit ude hos jer... uden save da man ikke ville kunne hoppe væk)
Life is a tale of memories...

Brugeravatar
Mark Dalsgaard
Indlæg: 150
Tilmeldt: ons 30. jan 2013, 17:04

Re: Rise of the Runelords - Simon

Indlæg af Mark Dalsgaard » man 25. feb 2013, 20:36

Forresten, kunne jeg lige få listen over de spells der var i wizardens bog?
The process of delving into the black abyss is to me the keenest form of fascination.
Howard Phillips Lovecraft.

Brugeravatar
René W. Nielsen
Indlæg: 389
Tilmeldt: lør 21. maj 2011, 16:43

Re: Rise of the Runelords - Simon

Indlæg af René W. Nielsen » tirs 26. feb 2013, 11:43

René W. Nielsen skrev:...
Bloody timer på posts... <Kommentarer om forum-software og opsætning bedes rettet i det korrekte subforum ("Hjemmesiden"), så de kan besvares uden tråd-derail - især når jeg allerede tidligere har redegjort for, hvorfor Datatilsynets guidelines betyder at vi er nødt til at have en timer på edit... 8-) -Morten>
At der er redegjort hvorfor det er som det er, er en ting, om det stadig kan være irreterende når man sidder i situationen KAN være en anden...
<Noch einmal: Kommentarer om forum-software og opsætning bedes rettet i det korrekte subforum ("Hjemmesiden"), så de kan besvares uden tråd-derail -Morten>
Mark Dalsgaard skrev:Forresten, kunne jeg lige få listen over de spells der var i wizardens bog?
1st: Comprehend Languages, Detect Secret Doors, Floating Disc, Identify, Obscuring Mist, Sleep
2nd: Locate object, Minor Image, See Invisibility, Spider Climb
Life is a tale of memories...

Brugeravatar
René W. Nielsen
Indlæg: 389
Tilmeldt: lør 21. maj 2011, 16:43

Re: Rise of the Runelords - Simon

Indlæg af René W. Nielsen » tirs 26. feb 2013, 11:54

3rd: Dispel Magic, Fireball
Life is a tale of memories...

Brugeravatar
Mark Dalsgaard
Indlæg: 150
Tilmeldt: ons 30. jan 2013, 17:04

Re: Rise of the Runelords - Simon

Indlæg af Mark Dalsgaard » tirs 26. feb 2013, 12:12

Hmh, hvor morsomt at jeg får nogle af de besværgelser jeg har manglet i scenariet. Det skal nok være nyttigt.
The process of delving into the black abyss is to me the keenest form of fascination.
Howard Phillips Lovecraft.

Brugeravatar
René W. Nielsen
Indlæg: 389
Tilmeldt: lør 21. maj 2011, 16:43

Re: Rise of the Runelords - Simon

Indlæg af René W. Nielsen » tirs 26. feb 2013, 12:35

Mark Dalsgaard skrev:Hmh, hvor morsomt at jeg får nogle af de besværgelser jeg har manglet i scenariet. Det skal nok være nyttigt.
Hvis du overvejer at jeres modstander brugte de spells :P

Ups glemte et par
1st: Ray of Enfeeblement
3rd: Ray of Exhaustion

Dispel Magic og Fireball var scrolls hvis jeg husker rigtigt
Life is a tale of memories...

Ryttersgaard
Indlæg: 168
Tilmeldt: tors 18. aug 2011, 10:33

Re: Rise of the Runelords - Simon

Indlæg af Ryttersgaard » tirs 26. feb 2013, 15:00

Ingen grund til at huske Rene... alle scrolls postede jeg tidligere.... derfor Mark kun bad om hvad der var i wizardens bog og ikke hans scrolls :P

Brugeravatar
René W. Nielsen
Indlæg: 389
Tilmeldt: lør 21. maj 2011, 16:43

Re: Rise of the Runelords - Simon

Indlæg af René W. Nielsen » tirs 26. feb 2013, 15:11

Ryttersgaard skrev:Ingen grund til at huske Rene... alle scrolls postede jeg tidligere.... derfor Mark kun bad om hvad der var i wizardens bog og ikke hans scrolls :P
yada yada, jeg sad ikke med listen i hånden, skrev ud fra hukommelse - ikke engang sikker på at listen er rigtig :P
Life is a tale of memories...

Brugeravatar
Mark Dalsgaard
Indlæg: 150
Tilmeldt: ons 30. jan 2013, 17:04

Re: Rise of the Runelords - Simon

Indlæg af Mark Dalsgaard » søn 3. mar 2013, 11:50

Hvilke episke eventyr gik jeg så glip af?
The process of delving into the black abyss is to me the keenest form of fascination.
Howard Phillips Lovecraft.

Besvar

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster