Side 3 af 4

Re: The Elite - US Special Forces rollespil

: fre 26. sep 2014, 10:08
af Kasper Weinkouff
Jeg ligger gerne hus til d 6/11. Regner med det tager max et par timer. Det er ikke en rollespils session, men en lille regeltest.

Re: The Elite - US Special Forces rollespil

: fre 26. sep 2014, 19:46
af Ryttersgaard
Ville gerne og jeg er nok en af regel nørderne, men kan ikke hverdage :cry:

Hvis du har mulighed for at sende mig link eller lign til regler, skal jeg gerne prøve at sætte mig ind i hvad end du beder mig om

Btw.... er du på skype ?

Re: The Elite - US Special Forces rollespil

: lør 4. okt 2014, 14:54
af Kasper Weinkouff
Så er websitet 95% klar, og de forskellige sektioner burde være på plads. http://kwei98.wix.com/delta

Efter en lille opsummering ser holdet såledels ud:
18A CPT Jack McGregor Mark
18O 2LT Aron Filldringer Klaus
18Z SGM Bob Blackton
18F VACANT
18B SFC Joseph Spaulding
18B Ass. SSGT Michael Smith-Jackson Ryttersgaard
18C SFC Marlon Anderson
18C Ass. VACANT
18D SFC Charlie O'Connor
18D Ass. VACANT
18E SFC Juan Gonzarles Knud
18E Ass. VACANT

Hvad med Karsten? det er ok at kunne hver anden gang ;)

PS: Hvis man gerne vil beholde sin karakter fra gang til gang, så er det en god ide, at gøre sig bekendt med indholdet af Geneve Konventionernes Protokol I, II og III. Så slipper man for at skulle forklare sig overfor en Krigsforbryderdomstol.

Re: The Elite - US Special Forces rollespil

: lør 4. okt 2014, 15:08
af Mark Dalsgaard
Ah, Kasper. Jeg tror at vi muligvis har glemt at give dig besked, men Klaus og jeg byttede om på vores roller. Jeg er Raven og han har fået Sir. Vi blev enige om at det ville være bedst hvis holdet ikke blev ledet af en halv-gal officer.

Re: The Elite - US Special Forces rollespil

: søn 12. okt 2014, 10:54
af Klaus Fischer
Jeg er rigtig glad for at have fundet et rollespil, hvor jeg virkelig føler at jeg får noget ud af at tænke mig grundigt om.. (og når jeg lære hvordan jeg gør det, kommer jeg virkelig til at styre)

Re: The Elite - US Special Forces rollespil

: søn 12. okt 2014, 14:45
af Kasper Weinkouff
Det er jeg glad for at høre Klaus :-)

Og tak for sidst, og tak for at være friske på at ”Live-teste” systemet :-D

I fortalte at I gerne vil lave operationer forskellige steder på kloden under forskellige forhold. Det er helt ok, men det egner sig ikke til SFOD-A, da de er tilknyttet en bestemt region.

Det egner sig derimod perfekt til SFOD-D teams……så vi skifter kontekst til SFOD-D for at holde ”realismen”. Det betyder til gængæld at missionerne får en helt HELT anden sværhedsgrad, da SFOD-D ikke bliver sat ind mod hvad som helst.

Velkommen til Delta Force mine herrer

Websitet opdateret med Information, Equipment, Doctrine og næste mission.

Re: The Elite - US Special Forces rollespil

: ons 22. okt 2014, 20:21
af Klaus Fischer
Er det en mulighed at vi kan blive merc's.. Jeg har tænkt lidt over det.. Og jeg mangler lidt ting som at købe vores egene våben, ting, og designe vores base.. så der er lidt at lege med mellem lørdagene.. og noget at arbejde for..
Det er bare mine tanker.. jeg vil gerne høre andre team mates og ofc GM's holdninger og ideer.

Re: The Elite - US Special Forces rollespil

: tors 23. okt 2014, 09:58
af Kasper Weinkouff
Jeg har en holdning, men vil meget gerne høre hvad de andre spillere mener først :-) Men som udgangspunkt er jeg altid åben for ideer ;)

Re: The Elite - US Special Forces rollespil

: tors 23. okt 2014, 13:35
af Knud Erik Jensen
savner lidt interaction mellem spillerne, der vel at mærke ikke bare er orders given..

savner også lidt at der er noget at kæmpe for (loot, a base, reputation) e.g.

vi ved alle sammen godt at verdens fred kun er en illusion så længe der lever mennesker på jorden vil der aldrig være fred ^^

så Merc's helt sikkert.. men i så fald skal vi jo nok have nogle kontakter rundt omkring der kan skaffe os gigs...

og andre kontakter til supplies etc.

Re: The Elite - US Special Forces rollespil

: tors 23. okt 2014, 15:19
af Kasper Weinkouff
Hmmmm…..det er en super ide (og jeg havde faktisk overvejet det), men strider lidt imod tanken om at køre det hele som one-shots, hvor folk kan komme og gå fra gang til gang. Desuden var ideen at fokusere på planlægning og udførelse, og ikke alt det udenom. Når CoC kampangen går i gang deltager de fleste af jer jo kun en gang om måneden, og misser I sessionen, så kan der gå to måneder mellem I spiller. Derfor tror jeg ikke at vi kan fokusere på en kampagne med dybe personlige relationer mv. – Systemet egner sig heller ikke specielt godt til andet en kamp :-)

Det vil jo også betyde at der kommer til at gå meget tid med at erhverve opgaver og materiel – det er pænt svært for privat finansierede at skaffe SOFD-grade udstyr. Opgaverne for Mercs er ofte af meget tvivlsom moralsk karakter (Likvideringer og nedkæmpelse af civile opgør). Lejesoldater er ikke det pæne selskab, og er jo i princippet ”expendable assets”. Så måske er det konceptet ikke så oplagt.

Men……

Hvis I gerne vil køre en mere fri byg-selv-kampagne – sådan lidt i stil med ”UFO – Enemy Unknown” spillet, hvor I skal sørge for al materiel, opbygge en base, og samtidigt forsøge at balancere i et politisk spil, så kan vi sagtens skifte fokus (og system om nødvendigt). Her et par forslag:

1. Alpha Protocol: Offentlig/Privat finansieret styrke der er nedkæmper en mulig invasion af jorden i år 2014 – I skal selv finansiere udstyr, lave research og udbygge basen. Går i fallit, så er Jorden tabt – System: Twilight 2013 eller GURPS v3

2. Justice Force: En gruppe superhelte der kæmper mod diverse masterminds osv. I får penge alt efter hvor godt i beskytter byen/verdenen – disse penge kan bruges til at udbygge basen, købe nye gadgets og fly mv. Power niveau er lidt et sted mellem Batman og X-Men. System: Mutants and Masterminds

3. Sons of Odin: Semi-historisk Skandinavien i år 650. I spiller en gruppe hvis formål er at blive husket for jeres legendariske bedrifter, og sikre jeres navne for eftertiden. Der er dømt Asetro, ære, politik og dødelige kampe. System: Yggdrasil

4. SLA Industries: I er en gruppe lykkejægere (operatives) der tjener penge på at arbejde for SLA Industries på Mort central. Det er en dyster og mørk Sci-Fi semi-horror setting, hvor de Operatives der har mest tv-tid (og overlever), bliver belønnet. System: SLA Industries

Jeg er altid frist på at spille det spillerne har lyst til, men gider ikke klassisk fantasy….