The Elite - US Special Forces rollespil

Find info om foreningens arrangementer og scenarier, kom med forslag, og giv ris og ros til overståede aktiviteter.
Kasper Weinkouff
Indlæg: 31
Tilmeldt: tirs 2. sep 2014, 19:53

Re: The Elite - US Special Forces rollespil

Indlæg af Kasper Weinkouff » fre 26. sep 2014, 10:08

Jeg ligger gerne hus til d 6/11. Regner med det tager max et par timer. Det er ikke en rollespils session, men en lille regeltest.
This is the law: The purpose of fighting is to win. There is no possible victory in defense. The sword is more important than the shield and skill is more important than either. The final weapon is the brain. All else is supplemental.

Ryttersgaard
Indlæg: 168
Tilmeldt: tors 18. aug 2011, 10:33

Re: The Elite - US Special Forces rollespil

Indlæg af Ryttersgaard » fre 26. sep 2014, 19:46

Ville gerne og jeg er nok en af regel nørderne, men kan ikke hverdage :cry:

Hvis du har mulighed for at sende mig link eller lign til regler, skal jeg gerne prøve at sætte mig ind i hvad end du beder mig om

Btw.... er du på skype ?

Kasper Weinkouff
Indlæg: 31
Tilmeldt: tirs 2. sep 2014, 19:53

Re: The Elite - US Special Forces rollespil

Indlæg af Kasper Weinkouff » lør 4. okt 2014, 14:54

Så er websitet 95% klar, og de forskellige sektioner burde være på plads. http://kwei98.wix.com/delta

Efter en lille opsummering ser holdet såledels ud:
18A CPT Jack McGregor Mark
18O 2LT Aron Filldringer Klaus
18Z SGM Bob Blackton
18F VACANT
18B SFC Joseph Spaulding
18B Ass. SSGT Michael Smith-Jackson Ryttersgaard
18C SFC Marlon Anderson
18C Ass. VACANT
18D SFC Charlie O'Connor
18D Ass. VACANT
18E SFC Juan Gonzarles Knud
18E Ass. VACANT

Hvad med Karsten? det er ok at kunne hver anden gang ;)

PS: Hvis man gerne vil beholde sin karakter fra gang til gang, så er det en god ide, at gøre sig bekendt med indholdet af Geneve Konventionernes Protokol I, II og III. Så slipper man for at skulle forklare sig overfor en Krigsforbryderdomstol.
This is the law: The purpose of fighting is to win. There is no possible victory in defense. The sword is more important than the shield and skill is more important than either. The final weapon is the brain. All else is supplemental.

Brugeravatar
Mark Dalsgaard
Indlæg: 150
Tilmeldt: ons 30. jan 2013, 17:04

Re: The Elite - US Special Forces rollespil

Indlæg af Mark Dalsgaard » lør 4. okt 2014, 15:08

Ah, Kasper. Jeg tror at vi muligvis har glemt at give dig besked, men Klaus og jeg byttede om på vores roller. Jeg er Raven og han har fået Sir. Vi blev enige om at det ville være bedst hvis holdet ikke blev ledet af en halv-gal officer.
The process of delving into the black abyss is to me the keenest form of fascination.
Howard Phillips Lovecraft.

Klaus Fischer
Indlæg: 28
Tilmeldt: søn 31. mar 2013, 11:38

Re: The Elite - US Special Forces rollespil

Indlæg af Klaus Fischer » søn 12. okt 2014, 10:54

Jeg er rigtig glad for at have fundet et rollespil, hvor jeg virkelig føler at jeg får noget ud af at tænke mig grundigt om.. (og når jeg lære hvordan jeg gør det, kommer jeg virkelig til at styre)
I must not fear...Fear is the mind-killer...Fear is the little-death that brings total obliteration.

Kasper Weinkouff
Indlæg: 31
Tilmeldt: tirs 2. sep 2014, 19:53

Re: The Elite - US Special Forces rollespil

Indlæg af Kasper Weinkouff » søn 12. okt 2014, 14:45

Det er jeg glad for at høre Klaus :-)

Og tak for sidst, og tak for at være friske på at ”Live-teste” systemet :-D

I fortalte at I gerne vil lave operationer forskellige steder på kloden under forskellige forhold. Det er helt ok, men det egner sig ikke til SFOD-A, da de er tilknyttet en bestemt region.

Det egner sig derimod perfekt til SFOD-D teams……så vi skifter kontekst til SFOD-D for at holde ”realismen”. Det betyder til gængæld at missionerne får en helt HELT anden sværhedsgrad, da SFOD-D ikke bliver sat ind mod hvad som helst.

Velkommen til Delta Force mine herrer

Websitet opdateret med Information, Equipment, Doctrine og næste mission.
This is the law: The purpose of fighting is to win. There is no possible victory in defense. The sword is more important than the shield and skill is more important than either. The final weapon is the brain. All else is supplemental.

Klaus Fischer
Indlæg: 28
Tilmeldt: søn 31. mar 2013, 11:38

Re: The Elite - US Special Forces rollespil

Indlæg af Klaus Fischer » ons 22. okt 2014, 20:21

Er det en mulighed at vi kan blive merc's.. Jeg har tænkt lidt over det.. Og jeg mangler lidt ting som at købe vores egene våben, ting, og designe vores base.. så der er lidt at lege med mellem lørdagene.. og noget at arbejde for..
Det er bare mine tanker.. jeg vil gerne høre andre team mates og ofc GM's holdninger og ideer.
I must not fear...Fear is the mind-killer...Fear is the little-death that brings total obliteration.

Kasper Weinkouff
Indlæg: 31
Tilmeldt: tirs 2. sep 2014, 19:53

Re: The Elite - US Special Forces rollespil

Indlæg af Kasper Weinkouff » tors 23. okt 2014, 09:58

Jeg har en holdning, men vil meget gerne høre hvad de andre spillere mener først :-) Men som udgangspunkt er jeg altid åben for ideer ;)
This is the law: The purpose of fighting is to win. There is no possible victory in defense. The sword is more important than the shield and skill is more important than either. The final weapon is the brain. All else is supplemental.

Brugeravatar
Knud Erik Jensen
Indlæg: 103
Tilmeldt: søn 5. jun 2011, 17:03

Re: The Elite - US Special Forces rollespil

Indlæg af Knud Erik Jensen » tors 23. okt 2014, 13:35

savner lidt interaction mellem spillerne, der vel at mærke ikke bare er orders given..

savner også lidt at der er noget at kæmpe for (loot, a base, reputation) e.g.

vi ved alle sammen godt at verdens fred kun er en illusion så længe der lever mennesker på jorden vil der aldrig være fred ^^

så Merc's helt sikkert.. men i så fald skal vi jo nok have nogle kontakter rundt omkring der kan skaffe os gigs...

og andre kontakter til supplies etc.
Though i walk through the valley of the shadow of death i shall fear no evil.

Kasper Weinkouff
Indlæg: 31
Tilmeldt: tirs 2. sep 2014, 19:53

Re: The Elite - US Special Forces rollespil

Indlæg af Kasper Weinkouff » tors 23. okt 2014, 15:19

Hmmmm…..det er en super ide (og jeg havde faktisk overvejet det), men strider lidt imod tanken om at køre det hele som one-shots, hvor folk kan komme og gå fra gang til gang. Desuden var ideen at fokusere på planlægning og udførelse, og ikke alt det udenom. Når CoC kampangen går i gang deltager de fleste af jer jo kun en gang om måneden, og misser I sessionen, så kan der gå to måneder mellem I spiller. Derfor tror jeg ikke at vi kan fokusere på en kampagne med dybe personlige relationer mv. – Systemet egner sig heller ikke specielt godt til andet en kamp :-)

Det vil jo også betyde at der kommer til at gå meget tid med at erhverve opgaver og materiel – det er pænt svært for privat finansierede at skaffe SOFD-grade udstyr. Opgaverne for Mercs er ofte af meget tvivlsom moralsk karakter (Likvideringer og nedkæmpelse af civile opgør). Lejesoldater er ikke det pæne selskab, og er jo i princippet ”expendable assets”. Så måske er det konceptet ikke så oplagt.

Men……

Hvis I gerne vil køre en mere fri byg-selv-kampagne – sådan lidt i stil med ”UFO – Enemy Unknown” spillet, hvor I skal sørge for al materiel, opbygge en base, og samtidigt forsøge at balancere i et politisk spil, så kan vi sagtens skifte fokus (og system om nødvendigt). Her et par forslag:

1. Alpha Protocol: Offentlig/Privat finansieret styrke der er nedkæmper en mulig invasion af jorden i år 2014 – I skal selv finansiere udstyr, lave research og udbygge basen. Går i fallit, så er Jorden tabt – System: Twilight 2013 eller GURPS v3

2. Justice Force: En gruppe superhelte der kæmper mod diverse masterminds osv. I får penge alt efter hvor godt i beskytter byen/verdenen – disse penge kan bruges til at udbygge basen, købe nye gadgets og fly mv. Power niveau er lidt et sted mellem Batman og X-Men. System: Mutants and Masterminds

3. Sons of Odin: Semi-historisk Skandinavien i år 650. I spiller en gruppe hvis formål er at blive husket for jeres legendariske bedrifter, og sikre jeres navne for eftertiden. Der er dømt Asetro, ære, politik og dødelige kampe. System: Yggdrasil

4. SLA Industries: I er en gruppe lykkejægere (operatives) der tjener penge på at arbejde for SLA Industries på Mort central. Det er en dyster og mørk Sci-Fi semi-horror setting, hvor de Operatives der har mest tv-tid (og overlever), bliver belønnet. System: SLA Industries

Jeg er altid frist på at spille det spillerne har lyst til, men gider ikke klassisk fantasy….
This is the law: The purpose of fighting is to win. There is no possible victory in defense. The sword is more important than the shield and skill is more important than either. The final weapon is the brain. All else is supplemental.

Besvar

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster