The Elite - US Special Forces rollespil

Find info om foreningens arrangementer og scenarier, kom med forslag, og giv ris og ros til overståede aktiviteter.
Brugeravatar
Knud Erik Jensen
Indlæg: 103
Tilmeldt: søn 5. jun 2011, 17:03

Re: The Elite - US Special Forces rollespil

Indlæg af Knud Erik Jensen » tors 23. okt 2014, 18:05

er enig i at klassisk fantasy er et no go ^^ det kan jeg ikke lige overkomme men det var kun semi - horror af de forslag du nævnte at jeg ikke ville hoppe på lige med det samme... for er 100 hooked på alle de andre ^^ (inklussiv the elite, også kørt som det blev kørt sidst, rollespillet må vi fyre op for under missionerne ^^)
Though i walk through the valley of the shadow of death i shall fear no evil.

Klaus Fischer
Indlæg: 28
Tilmeldt: søn 31. mar 2013, 11:38

Re: The Elite - US Special Forces rollespil

Indlæg af Klaus Fischer » tors 23. okt 2014, 18:50

Min liste

1. SLA Rebels
Lyder godt.

2. Alpha Protocol
Det lyder rigtig spændende.. men er bange for at det kommer til at ligne et computerspil for meget.

5. Justice Force
Det er her jeg stik imod erfaring siger, det kan kun blive bedre.

27. Sons of Odin
Det er på ingen måde min interesse at spille middelalder pt. men, med denne gruppe kunne jeg måske holde det ud.
I must not fear...Fear is the mind-killer...Fear is the little-death that brings total obliteration.

Ryttersgaard
Indlæg: 168
Tilmeldt: tors 18. aug 2011, 10:33

Re: The Elite - US Special Forces rollespil

Indlæg af Ryttersgaard » tors 23. okt 2014, 19:08

Alpha Protocol - har selv overvejet at lave noget x-com style

Justice Force - Superheroes yay.... being paid superheroes not so yay

SLA - interessant koncept for et reality show

Sons of Odin - Nej

Brugeravatar
Mark Dalsgaard
Indlæg: 150
Tilmeldt: ons 30. jan 2013, 17:04

Re: The Elite - US Special Forces rollespil

Indlæg af Mark Dalsgaard » tors 23. okt 2014, 20:14

I am quite fond of the Alpha Protocol concept, X-Com was always a decent game.
The process of delving into the black abyss is to me the keenest form of fascination.
Howard Phillips Lovecraft.

Kasper Weinkouff
Indlæg: 31
Tilmeldt: tirs 2. sep 2014, 19:53

Re: The Elite - US Special Forces rollespil

Indlæg af Kasper Weinkouff » tors 23. okt 2014, 22:10

Så bliver det nok Alpha Protocol :-)

@Klaus: Ja, det kommer nok til at minde lidt om et computer spil i selve opsætningen, men så må vi skrue lidt op for rollespillet undervejs, og se hvordan vi kan få det til at køre. Jeg vil gøre hvad jeg kan for at stille jer over for nogle svære valg – I vil stadig skulle købe alt jeres udstyr + køretøjer/fly. Betragt det som et strategisk perspektiv på rollespillet (tage den mission der giver flest penge og riskere skader, eller tage den der giver prestige, men ikke så mange penge??)

Rang har kun effekt under taktiske kampe, hvor der ikke er tid til demokrati.

Jeg har to forslag til Character generation:
1. I starter forholdsvis uerfarne, men får flere muligheder for at stige i skills per mission. Dermed bliver det også nemmere at differentiere de forskellige karakterer, og dermed personliggøre dem. Det kræver dog nye karakterer
2. I starter meget erfarne (præ-genererede af GM), men stiger laaangsomt. Det betyder at der ikke er så meget differentiering mellem karaktererne, men til gængæld er I væsentligt bedre. Det betyder at de nuværende karakterer bare skal have små justeringer

Nyt website: http://kwei98.wix.com/alpha-protocol (under udvikling!!!)

Er det en mulighed?
This is the law: The purpose of fighting is to win. There is no possible victory in defense. The sword is more important than the shield and skill is more important than either. The final weapon is the brain. All else is supplemental.

Kasper Weinkouff
Indlæg: 31
Tilmeldt: tirs 2. sep 2014, 19:53

Re: The Elite - US Special Forces rollespil

Indlæg af Kasper Weinkouff » tors 23. okt 2014, 22:18

.....og jeg vil nok forsøge at lave lidt interaktion/happenings på websitet mellem spillegangene, så I ikke falder i søvn :-P
This is the law: The purpose of fighting is to win. There is no possible victory in defense. The sword is more important than the shield and skill is more important than either. The final weapon is the brain. All else is supplemental.

Ryttersgaard
Indlæg: 168
Tilmeldt: tors 18. aug 2011, 10:33

Re: The Elite - US Special Forces rollespil

Indlæg af Ryttersgaard » fre 24. okt 2014, 19:13

Stemmer for 1

Brugeravatar
Knud Erik Jensen
Indlæg: 103
Tilmeldt: søn 5. jun 2011, 17:03

Re: The Elite - US Special Forces rollespil

Indlæg af Knud Erik Jensen » lør 25. okt 2014, 00:07

stemmer også for første option
Though i walk through the valley of the shadow of death i shall fear no evil.

Brugeravatar
Mark Dalsgaard
Indlæg: 150
Tilmeldt: ons 30. jan 2013, 17:04

Re: The Elite - US Special Forces rollespil

Indlæg af Mark Dalsgaard » lør 25. okt 2014, 08:45

Jeg foretrækker personligt at lave mine egne karakterer, men jeg får muligvis lidt brug for hjælp til character creation.
The process of delving into the black abyss is to me the keenest form of fascination.
Howard Phillips Lovecraft.

Besvar

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster