Hvad nu?

Find info om foreningens arrangementer og scenarier, kom med forslag, og giv ris og ros til overståede aktiviteter.
Kasper Weinkouff
Indlæg: 31
Tilmeldt: tirs 2. sep 2014, 19:53

Hvad nu?

Indlæg af Kasper Weinkouff » tirs 2. sep 2014, 20:13

Hej alle sammen :-D
Er netop flyttet til Sorø, og savner at spille noget PnP rollespil. Er 40 år og har spillet siden jeg var 12, mest som GM, men er lidt rusten.
Jeg har lidt svært ved at finde ud af hvornår I mødes mv. så jeg har en række spørgsmål, som jeg ved I kan hjælpe med:

Hvor ofte spiller de forskellige grupper?
Har I spil på forskellige ugedage?
Hvornår er næste fælles spillegang?

Det bliver fedt at høre fra jeg, og jeg håber at kan få mulighed for at være med som GM eller spiller!

Ses :-D
Kasper

Primære GM systemer/interesser: Deathwatch, Anima: Beyond Fantasy, Iron Kingdoms, Call Of Cthulhu, Edge of Empire og Age of Rebellion
This is the law: The purpose of fighting is to win. There is no possible victory in defense. The sword is more important than the shield and skill is more important than either. The final weapon is the brain. All else is supplemental.

Brugeravatar
René W. Nielsen
Indlæg: 389
Tilmeldt: lør 21. maj 2011, 16:43

Re: Hvad nu?

Indlæg af René W. Nielsen » tirs 2. sep 2014, 20:58

Hej Kasper

Vores møde dag ligger til hver anden Lørdag, sidste gang var Lørdag d. 30. August, næste er derfor Lørdag d. 13. September. Vi har på nuværende tidspunkt ikke andre møde dage. Om lørdagen kører der i alt 3 forskellige "hold", en i "daytime" hours og to i "afterhours". Det bedste du kan gøre er uden tvivl at komme så vi kan få en samtale omkring dette.

Dette er et "hurtigt" svar, lige så meget for at indikerer for dig at din besked er set - og om en dags tid eller to kommer der et længere svar. Se det som et midlertidigt svar ;)
Life is a tale of memories...

Ryttersgaard
Indlæg: 168
Tilmeldt: tors 18. aug 2011, 10:33

Re: Hvad nu?

Indlæg af Ryttersgaard » ons 3. sep 2014, 10:50

Daytime holdet er et Pathfinder Scenarie "Carrion Crown" med efterhånden en del spillere på.
Afterhours holdene er henholdsvis endnu et Pathfinder Scenarie "Kingmaker" (eller det var det til hele holdet døde sidst, og et hjemmelavet Shadowrun 4th edition scenarie

Daytime næste gang er som sagt lørdag fra 11-17 og after hours er fra 17 til folk vælter om

Brugeravatar
Julius Henningsen
Indlæg: 143
Tilmeldt: lør 28. apr 2012, 22:20

Re: Hvad nu?

Indlæg af Julius Henningsen » ons 3. sep 2014, 11:31

Du skal endelig føle dig velkommen til at se forbi og spille med den 13/9.

Lige nu spiller dagholdet kun Pathfinder, men vi har kørt 2 hold før så vi kan eventuelt snakke om at starte et nyt hold.

Hvad angår tilmelding så du en gratis prøvegang og ellers er det årlige kontingent på 100 kr.
"Fuck, Don't Worry Too Much" - ACC

Kasper Weinkouff
Indlæg: 31
Tilmeldt: tirs 2. sep 2014, 19:53

Re: Hvad nu?

Indlæg af Kasper Weinkouff » tors 4. sep 2014, 13:30

Hej alle,

Super hurtige svar, mange tak.

Weekend er ofte noget rod for mig, så jeg er også lidt nysgerrig på om der er nogen der spiller på hverdage, eller om det kun er rollespil hver anden lørdag?

Har spillet alt for meget D&D style, så er ikke sikker på at Pathfinder kan fange mig. Jeg spiller selv de lidt mere ”Skæve” systemer, og fokuserer mere på karakterudvikling/frihed end på kamp – derfor er Pathfinder lidt for ”lukket” til min smag :-)
This is the law: The purpose of fighting is to win. There is no possible victory in defense. The sword is more important than the shield and skill is more important than either. The final weapon is the brain. All else is supplemental.

Brugeravatar
Julius Henningsen
Indlæg: 143
Tilmeldt: lør 28. apr 2012, 22:20

Re: Hvad nu?

Indlæg af Julius Henningsen » tors 4. sep 2014, 14:17

Ja, men da et af holdene ikke køre og pathfinder holdet er fyldt er der åbent for alle systemer. Variation er også godt.

Med hensyn til weekender så køre vi kun hver anden lørdag som René nævnte. Der har været snak om at starte et hverdags hold og vi håber det bliver til noget engang i fremtiden :)
"Fuck, Don't Worry Too Much" - ACC

Ryttersgaard
Indlæg: 168
Tilmeldt: tors 18. aug 2011, 10:33

Re: Hvad nu?

Indlæg af Ryttersgaard » tors 4. sep 2014, 18:48

Derudover er der jo intet der hindrer at man selv arrangerer noget med andre medlemmer der kan på en hverdagsaften. ;)

Ryttersgaard
Indlæg: 168
Tilmeldt: tors 18. aug 2011, 10:33

Re: Hvad nu?

Indlæg af Ryttersgaard » fre 5. sep 2014, 11:51

Ryttersgaard skrev:Derudover er der jo intet der hindrer at man selv arrangerer noget med andre medlemmer der kan på en hverdagsaften. ;)
Glemte lige at tilføje at jeg her mener privat og derfor ikke i foreningens lokaler, da vi i så fald skal ansøge fra gang til gang om adgang

Nicklas P. L. Nielsen
Indlæg: 56
Tilmeldt: lør 7. jan 2012, 20:55

Re: Hvad nu?

Indlæg af Nicklas P. L. Nielsen » søn 7. sep 2014, 17:32

*Super Langsomt svar*

Hverdags-Hold er afgjort en mulighed, men eftersom der er medlemmer som ikke lige kan flyve til Sorø hver dag fordi det enten koster for mange penge eller tager for lang tid, så holder os normalt til Weekender :)

Men hvis der var nok medlemmer som kunne få et hold slået sammen, så ser jeg heller ingen grund til hvorfor de ikke bare skulle kunne mødes privat og få noget op at køre.
Tyrfing er jo ligeså meget en Rollespils forening som det også er en måde hvorpå man kan møde andre der har samme interesser som en selv :)

Håber ikke jeg har forvirret mere end jeg har forklaret af hvad der er blevet skrevet.

Kasper Weinkouff
Indlæg: 31
Tilmeldt: tirs 2. sep 2014, 19:53

Re: Hvad nu?

Indlæg af Kasper Weinkouff » søn 7. sep 2014, 18:47

Nej, du har ikke forvirret. Jeg skal bare lige være med på konceptet bag foreningen :-) Jeg kikker forbi lørdag, og vil satse på at få det til at passe ind.

En helt anden ting:
Kunne der være interesse for en drop-in kampagne, hvor man kan være med når man har lyst, og hvor GM altid har et par præ-genererede karakterer med. Det vil være underordnet fra gang til gang hvor mange spillere der er (dog max en 6-7)?

Det vil i princippet være en lang række one-shots (OPS), hvor man kan bruge sin egen karakter fra gang til gang – som selvfølgelig får xp – men nye spille kan komme med fra gang til gang uden problemer, og der er ikke ”mødepligt” :-)

Settingen er jorden i 2014 (altså som den er i dag), og vil være militært fokuseret (Special Operations Group Delta aka. Delta Force). Systemet vil være Twilight: 2000 v2.0. Der vil være fokus på samarbejde, planlægning, action og hurtige beslutninger når det går hedt for sig.

Kunne det være interessant?
This is the law: The purpose of fighting is to win. There is no possible victory in defense. The sword is more important than the shield and skill is more important than either. The final weapon is the brain. All else is supplemental.

Besvar

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst