Rise of the Runelords - Simon

Find info om foreningens arrangementer og scenarier, kom med forslag, og giv ris og ros til overståede aktiviteter.
Brugeravatar
Mark Dalsgaard
Indlæg: 150
Tilmeldt: ons 30. jan 2013, 17:04

Re: Rise of the Runelords - Simon

Indlæg af Mark Dalsgaard » fre 15. mar 2013, 21:58

*Mage Armor, Shield, Protection from arrows.* "Ahem, jeg syntes jeg kan høre en buestreng."
The process of delving into the black abyss is to me the keenest form of fascination.
Howard Phillips Lovecraft.

Brugeravatar
Mark Dalsgaard
Indlæg: 150
Tilmeldt: ons 30. jan 2013, 17:04

Re: Rise of the Runelords - Simon

Indlæg af Mark Dalsgaard » lør 16. mar 2013, 18:15

*Krofatter kommer over til gruppen med et brev, det er skrevet med en let og sirlig håndskrift i grøn blæk*

"Kære frænde, jeg har overvejet om at vi ikke skulle bruge nogle af de penge vi har sparet op på nogle scrolls? Jeg er ikke glad for at indrømme det, men min magiske viden er begrænset en kende på grund af en tåbelige fejl jeg begik i mine yngre dage. Jeg koncentrerede mig alt for meget i mine studier i conjuration..... Altså kunnen af at kunne fremhekse forskellige dyr eller andre væsner. Jeg er sikker på at i har observeret mine små "venner" i kampens hede. Det har dog betydet at jeg har været hemmet når det kommer til illusioner (En samling af besværgelser som jeg tror i vil finde meget nyttige i fremtiden) og nogle af de lidt mindre moralske ansete besværgelser har også lidt tab.

Jeg har dog i de sidste par dage måneder brugt alt min fritid på at bryde de mentale grænser jeg havde sat op og jeg er sikker på at der om ganske kort tid vil være et kæmpe gennembrud. Det afføder dog et enkelt problem, jeg kender ikke en eneste af de spells og det efterlader jo desværre os alle med et stort problem da vi ikke er optimerede til at bekæmpe den ondskab der har grebet Sandpoint. Nogle af disse besværgelser vil hjælpe os fænomenalt meget i vores søgen efter Lord Foxglove. Jeg tænkte om det ikke var muligt at vi brugte nogle af de penge vi har samlet sammen i vores eventyr på at købe disse spells? Jeg har ikke været krævende før nu og mener det er for vores alle bedste hvis jeg var mere nyttig i vores endeløse færd.

Desuden vil jeg gerne foreslå at vi alle sammen holder en hel dags stilhed i ære for vores faldne kammerater, må de hvile i fred ved deres guder. Jonathan Greene og Lanara vil blive savnet af os alle. De har været med os i hvad der syntes at være flere år og selv om Lanara og jeg havde visse uoverensstemmelser så så jeg hende stadigvæk som en kær ven. For slet ikke at nævne den kære Johathan, når der var øl på bordet var det altid ham der lo højest, når der var fare på færde var han altid villig til at beskytte dem af os der var svage af statur. Selv om der er et bedre sted nu vil der altid være et hul i vores hjerter."

-Amrod Surion

P.S: Jeg har bedt krofatter her om at give jer lidt ekstra papir hvis i skulle have brug for at svare, jeg skal nok samle det hele sammen når jeg vender tilbage. Alle kommentarer eller foreslag til enten foreslaget eller det nyelige tab af vores kære venner er værdsatte.


P.P.S: Vi burde også byde disse to nye kammerater velkommen til vores midte, deres evner kommer sikkert til at spille en stor rolle i fremtiden.
The process of delving into the black abyss is to me the keenest form of fascination.
Howard Phillips Lovecraft.

Brugeravatar
Mark Dalsgaard
Indlæg: 150
Tilmeldt: ons 30. jan 2013, 17:04

Re: Rise of the Runelords - Simon

Indlæg af Mark Dalsgaard » søn 17. mar 2013, 14:17

As written by Amrod Surion….

Journal, day 20847.

”After having conducted business with my dear friend Scarnetti I decided that I wanted to try my luck. I know something is rotten about the man. He has been acting strangely lately. The trail even leads to his manor. Well, I am not going to be stopped so easily. So of course I got in my saddle and rode back to his mansion, when I got closer to his land I began sneaking closer and inspected the house from afar. It seemed quiet, perfect for me. I began casting my newest creation, a spell that allows me and a few people to enter another dimension and reappear in another location. You are not able to imagine the shock I got when I looked straight at Lanar and the rest of those traveling adventures. We have had our disagreements before and I thought for sure they would turn me in and had me hanged.

Luckily it was not so and I got to take a closer look around the room, it was some kind of library with plenty of books about different subjects. Most of them seemed to revolve around dark magic and necromancery. I even got to keep a book about different demonic entities. It might prove useful one day. I was only allowed a quick glance at it through for other more pressing matters came up. The good Mr. Thorstein had found some kind of trapdoor and wanted me to check for magical traps. After channelling my fearsome magical powers into the room I detected some kind of magical power that crept along the walls. I attempted to dispel it but it seemed to have greater power than mine. Prax, Nafaira, the good Mr. Throstein and I experimented with the trapdoor for a while. Attempting to calculate if it was the trigger for that arcane power.

Suddenly a scream pierced the silence and we rushed to the library. A very gruesome sight met us. Our former comrades were nothing more than smouldering corpses. Halfdan attempted to preserve their remains by putting them into our extra dimensional bags. We went upstairs and another strange sight met us. A large summoning circle decorated the floor, along with five to seven corpses. The remaining members of our once great group took up a defensive formation while I went in closer to inspect the circle. It was clearly used for sacrificing the living and summoning greater demons.

We were suddenly interrupted by noises downstairs; a mighty spectacle could be heard from the outside. I acted quickly and summoned one of my minions to take care of the problem. Actions, which later turned out to be completely pointless. We stood as frozen to the floor and looked down the stairwell when suddenly something flew right past my face and hit the wall behind us. Halfdan acted quickly and fired a couple of arrows down there. We heard a yelp and knew they had connected to something living. Nothing happened for a while and I turned back to the circle, studying it closer. I wonder if there were any untapped powers in it that I could utilize.

The heavy clinking of a person wearing armour could be heard downstairs and it drew closer, I rushed back to the door and could see an armed man coming up the stairs. My path was blocked but I was able to recognize the mark of the god of death and birth. Halfdan was seemingly not able to see said mark and fired another valley of arrows down there. They all hit and the brave paladin Prax moved in to finish what he thought was an evil beast. My pleas for them to stop were not heard and I gave up eventually. While this small miniature battle had stood on some strange voice had been addressing the armoured figure. It was all very confusing and I must admit that I wasn’t really paying attention to it. They were beyond the possibility of listening to reason and if I had to attempt stopping them I would risk harming them.

We eventually discovered that one of them were friends of Alden Foxglove and had come to visit them. The other one was a cleric that had come to heal him or something. The introductions were cut short when smoke began spreading in the room and we began to flee. Some jumped out of the windows while I was able to teleport out. I stood there trying to get the smell off my robe when I was hit by something. As I laid there on the ground a boot came crashing down on my back…. Twice. Seems this figure clad in scarlet had jumped on the chance of a heroic exit, a great shame that this heroic exit lead to me nearly breaking my damn back. Anyway, the house burned down and Alberto Del'gardo Garito Pocevassas Gonzales kept claiming that: ”Ghast ’ouses always return at midnaght!”

I knew such things were mere lies, but it wasn’t my manor and I am not going to waste my precious spells on such trivial matters. I think the rest of the group began following some kind of trails. I am not sure because they left without me and I had to use magic to catch up with them. When I caught up with them they were discussing following the trails on horseback so we returned to the camp to gather our horses. I think Alberto Del'gardo Garito Pocevassas Gonzales thought he would be able to outrun me easily but I had a trick or two up in my sleeves and lets just say that he wasn’t the winner of said race. We rode back to the city and I went to bed. I am not entirely sure what happened afterwards. We are currently sitting at the table and enjoying our breakfast.


-Amrod Surion

Der har alle dem som ikke var til stede deres referat.
The process of delving into the black abyss is to me the keenest form of fascination.
Howard Phillips Lovecraft.

Ryttersgaard
Indlæg: 168
Tilmeldt: tors 18. aug 2011, 10:33

Re: Rise of the Runelords - Simon

Indlæg af Ryttersgaard » ons 20. mar 2013, 12:53

Halfdan kigger ned på brevet han lige har fået af krofatter, over på Amrod der sidder på den anden side af bordet, ned på brevet igen, og tilbage over bordet.

"Har du sendt et brev til os?
Når du bare kunne have banket på vores dør....
Men det må vi se på når vi kommer til Magnamar.
Mht. til en stille stund for vores faldne venner... det er jo derfor vi tager til Magnamar... for at genoplive dem så de kan følge os på vores færd"

Der er jo ingen der endnu har lavet speak with dead og fundet ud af de ikke vil genoplives

Brugeravatar
Mark Dalsgaard
Indlæg: 150
Tilmeldt: ons 30. jan 2013, 17:04

Re: Rise of the Runelords - Simon

Indlæg af Mark Dalsgaard » ons 20. mar 2013, 13:25

Amrod looked up from his spellbook, a small smile spreading over his lips. He raised his hands to his hood and lowered it, revealing his face. Curling his hands together he turned his gaze to Thorstein.

"I am afraid we have a problem on our hands, I have been looking through the tomes of m'Lord and I have not been able to identify a spell which would be able to raise them in their current state."

Armod shakes his head and calls for another ale, some ink, a quill and a piece of paper. He begins writing something down as he takes a sip from his mug of ale once in a while.

(( *ALARM* I implore that you remember that Amrod is not all knowing, this is just him being confused by the Raise Dead spell. I know that we are blissfully unaware of the fact that they are not willing to return. ))
The process of delving into the black abyss is to me the keenest form of fascination.
Howard Phillips Lovecraft.

Brugeravatar
René W. Nielsen
Indlæg: 389
Tilmeldt: lør 21. maj 2011, 16:43

Re: Rise of the Runelords - Simon

Indlæg af René W. Nielsen » ons 20. mar 2013, 14:23

[With his clasical accent]
"Selv Alberto Del'gardo Garito Pocevassas Gonzales *cough* *cough* Undskyld, Antonio Del'garia Vaneldo Gonzales, skriver ikke brev når man har chance for at præsentere sig selv. Hvorfor frarøve nogen gaven det er at møde en.
Jeg mener den eneste grund til at skrive brev er hvis nogen er "svær" at besøge."

With a great smile and laugh Alberto adjust his hat a bit and continues.

"Det må have været nogen rigtige gode venner, siden i tager chancen med tyvetusindner af guld.
I har jo ingen måde at vide om de egentlig har været tilfredse med deres liv. Eller om de er glade for at være i himlen."


"Når det så er sagt, burde der være nogen i Magnimar der kender til dem, Jonathan og Lanara havde trods alt ret svært ved ikke at blive lagt mærke til.
Så de har nok haft nogen kontakter i Magnimar, der vil kunne fortælle mere om dem. JEG har trods alt kun mødt dem kort.
Men Antonio Del'garia Vaneldo Gonzales vil næsten med garanti kunne finde nogen som kender mere til dem. Magnimar kan være en stor by, men med helte som jeres venner, er der nogen der kender dem, de var trods alt godt folk."

Alberto/Antonio says while twirling the "newly" fitted moustache he did not have 10mins before...
Life is a tale of memories...

Ryttersgaard
Indlæg: 168
Tilmeldt: tors 18. aug 2011, 10:33

Re: Rise of the Runelords - Simon

Indlæg af Ryttersgaard » ons 20. mar 2013, 22:28

"Amrod din tosse... det er jo derfor vi tager til Magnimar... for at få en mægtig præst til at genoplive dem, med mindre Markus kan ???
Selvfølgelig har de været tilfredse med deres liv, bare se hvad de allerede har udrettet!
Og selv om man er glad for at være i himlen, skal man ikke derhen, før det er rette tid... hvem ville ikke gerne færdiggøre sine opgaver før man drog videre ? "

Halfdan føler en kortvarig men kraftig lyst til at barbere Albert.

Brugeravatar
Mark Dalsgaard
Indlæg: 150
Tilmeldt: ons 30. jan 2013, 17:04

Re: Rise of the Runelords - Simon

Indlæg af Mark Dalsgaard » ons 20. mar 2013, 22:40

Amrod foresætter med at skrive og kigger ikke engang op da han henvender sig til Halfdan.

"Hmh, det forekommer mig bare at vi burde spørge de døde til råds før vi begiver os ud på sådan en farefuld og yderst bekostelig færd. Jeg tror det ville være bedre at kommunikere med de afdøde inden vi tog sådanne skridt. Normalt ville jeg kunne kaste sådan en besværgelse, men jeg har den hverken i min spellbook eller i en scroll. Derfor skal der bruges mere drastiske metoder. M'Lord har nok en måde vi kan ordne denne sag lidt nemmere, ellers er jeg tvungen til at gennemføre et noget mere besværligt ritual. "

Med et lille klap og en smule magi sætter han den færdigskrevne seddel fast på sin familiar, ravnen Karzak og hvisker et par ord til den. Han går over til ovnen og slipper fuglen løs.
The process of delving into the black abyss is to me the keenest form of fascination.
Howard Phillips Lovecraft.

Brugeravatar
René W. Nielsen
Indlæg: 389
Tilmeldt: lør 21. maj 2011, 16:43

Re: Rise of the Runelords - Simon

Indlæg af René W. Nielsen » tors 21. mar 2013, 08:17

[Alberto/Antonio - with his classical accent]
"Jamen det er godt at høre at i passer på jeres venner, ligesom rigtige eventyrer"
Alberto shows a great smils as he continues to fiddle with his "moustache"

"Men som jeg forstår det, er i blevet bedt om at se nærmere på nogen mord her i Sandpoint?
Kan være at jeg tager fejl og de talte om nogen andre helte s..."

He stops mid sentence as he seems to have torn off the left moustache, he quickly presses it back on and continues

"Andre helte af Sandpoint, det virker dog ikke sandsynligt. Nu kender JEG lidt til Sandpoint og der skal alligevel en del til før man får den titel"
Alberto sips a bit from his cup and eats a bit of bread, before continuing

"Hvis i ikke har noget imod det, ville JEG med glæde følge med, JEG er trods alt lidt af en forfatter.
Kan være at mine bøger ikke har slået igennem endnu, men bare vendt med helte som jer hvordan kan det slå fejl"

He says with a broad grin

"Alber... Antonio Del'garia Vaneldo Gonzales er også sikker på at han kan hjælpe nogen af jer i andre henseende"
Antonio winks at Halfdan
Life is a tale of memories...

Simon Splittorff
Indlæg: 28
Tilmeldt: man 11. jul 2011, 10:55
Geografisk sted: Sorø

Re: Rise of the Runelords - Simon

Indlæg af Simon Splittorff » man 25. mar 2013, 13:18

Handouts som gruppen har: love letters from a Baronesse Mikrafrall til Foxglove dateret 1 uge før og 1 dag før gruppen trængte ind på Foxgloves resistens.
Items: fullplate plus +2, 2 daggers +1 , belt of Int +4, steel shield + 1, longesword +1 samt 500 pp.
INGEN KOMMENTAR OM MINE STAVEFEJL TAK!!!! :D

Besvar

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster