Commander Aka Elder Dragon Highlander (EDH)

Dette kortspil behøver vist ingen nærmere introduktion.
Besvar
Brugeravatar
Frederik Klejs
Indlæg: 63
Tilmeldt: søn 8. maj 2011, 21:14

Commander Aka Elder Dragon Highlander (EDH)

Indlæg af Frederik Klejs » søn 19. jun 2011, 13:36

Okay folkens, hvor mange har allerede været ude og skaffe sig et af disse mega nice decks til casual formatet commander?
Dem der ikke har burde gøre det med det samme, det format er alt for sjovt og det bliver mega spas at spille til foreningsgangene.

Jeg har selv investeret i decket mirror mastery med commanderen Riku of Two Relfections.

Lidt kort om formatet:
Elder Dragon Highlander, eller som det hedder i dag Commander, startede på en militærbase i alaska hvor nogen soldater kede sig. De fandt så på et format hvor ens deck er på 99 kort + en general. Den gang brugte man altid en af dragerne fra legends og man må kun spille at af hvert kort (hvilket kaldes highlander). Derfor kom det naturligt til at hedde elder dragon highlander. Ens deck må ikke være farver som ens commander ikke er, dog hvis ens commander har en ability som koster farvet mana må ens deck også gerne være den farve (f.eks. Memnarch). I dag kan vi bruge alle legendary creatures som commanders, dog ingen eldrazi da de ikke er farvede eller har nogen abilities som koster mana.
Ens commander er lidt unik, han starter nemlig i noget der hedder commander zonen, og hver gang han ville dø eller blive fjernet fra spillet må man i stedet putte ham i commander zonen. Man kan spille ens commander fra command zonen som om han var på ens hånd. Dog koster han 2 ekstra mana for hver gang har dør eller er blevet fjenet.
Formatet er blevet kørt af en gruppe mennesker som intet har at gøre med wizards indtil nu hvor wizards har lavet commander som er meget lig med EDH.

Wizards Side om formatet:
http://www.wizards.com/Magic/TCG/Resour ... -commander
Det skal noteres at dette er til online spillere... vi bør bruge den uofficielle banned list da den er mere gennem arbejdet.
Den uofficielle:
http://www.dragonhighlander.net/rules.php
Her skal du bare kigge under deck construction for at se banned kort... so bring your sol rings ^^

Indtil Næste gang magic nørder May the force of will be with you
Frederik Klejs

Brugeravatar
Jeppe Emil Risager
Indlæg: 24
Tilmeldt: søn 15. maj 2011, 20:19

Re: Commander Aka Elder Dragon Highlander (EDH)

Indlæg af Jeppe Emil Risager » søn 19. jun 2011, 21:21

jeg har osse tænkt mig at købe et at deckene endten

Devour for Power
Mirror Mastery
Political Puppets

men jeg har desvære ikke penge til det for tiden :( , da lige har købt mig et nyt deck :D
Næstformand
Skype: pipboydk

“The Wheel weaves as the Wheel wills, and we are only the thread of the Pattern.”
—Moiraine Damodred

Arachon
Indlæg: 8
Tilmeldt: lør 18. jun 2011, 21:54

Re: Commander Aka Elder Dragon Highlander (EDH)

Indlæg af Arachon » man 20. jun 2011, 18:20

Hell yeah! :lol: Det kunne være mega nice, hvis vi kunne begynde at spille commander! Nogle af kortene i de nye deck er bare for seje! Jeg har selv tænkt mig at invistere i et af hvert deck, men da det vil komme til at koste rimelig mange penge starter vi med decket Mirror mastery. Sorry Frederik, jeg er desværre også faldet for det decks commandere! ;) Men hvis det deck nu ikke viser sig at være ledigt, så devour for power eller heavenly inferno! ;) :lol:
I am not done with you! - Marcus Fenix

Bertrampulverize!

I am the master of all, no one can defeat me, and if they do, i'll always return stronger and unbeatable! -Arachon the Dark Master(Me)

Brugeravatar
Frederik Klejs
Indlæg: 63
Tilmeldt: søn 8. maj 2011, 21:14

Re: Commander Aka Elder Dragon Highlander (EDH)

Indlæg af Frederik Klejs » man 20. jun 2011, 20:01

Niceness... det bliver nice at få spillet noget multiplayer med dem.. har allerede mit deck hjemme. Det er awesome selvom meget få af kortene er gode i legacy ^^

Arachon
Indlæg: 8
Tilmeldt: lør 18. jun 2011, 21:54

Re: Commander Aka Elder Dragon Highlander (EDH)

Indlæg af Arachon » tirs 21. jun 2011, 10:31

Nice, :D tænkte det måske ville være nedern hvis vi Alle spillede den samme commander så jeg har tænkt mig at køb mimeoplasm decket istedet der er nogle rigtig seje kort i det deck!! :D synes bare det er snyd at dit deck får en planeswalker med... :cry:
I am not done with you! - Marcus Fenix

Bertrampulverize!

I am the master of all, no one can defeat me, and if they do, i'll always return stronger and unbeatable! -Arachon the Dark Master(Me)

Brugeravatar
Jeppe Emil Risager
Indlæg: 24
Tilmeldt: søn 15. maj 2011, 20:19

Re: Commander Aka Elder Dragon Highlander (EDH)

Indlæg af Jeppe Emil Risager » tors 23. jun 2011, 11:53

Jeg vælger formentlig Political Puppets, da niv-mizzet passer perfect ind i decket. ellers bliver det Devour for Power.

Men vi behøver jo ikke spille samme commander selvom vi spiller med samme deck ;)
Næstformand
Skype: pipboydk

“The Wheel weaves as the Wheel wills, and we are only the thread of the Pattern.”
—Moiraine Damodred

Arachon
Indlæg: 8
Tilmeldt: lør 18. jun 2011, 21:54

Re: Commander Aka Elder Dragon Highlander (EDH)

Indlæg af Arachon » tors 23. jun 2011, 17:16

Nice Jeppe! :D Du skal nok helst tage Political puppets, da Devour for power er det deck jeg havde tænkt mig at købe, men self behøver vi ikke at spille samme commander, folk tager nok alle sammen bare den bedste.. altså så alle ville nok tage f.eks The mimeoplasm i devour for power. fordi det klart er den bedste! :?
I am not done with you! - Marcus Fenix

Bertrampulverize!

I am the master of all, no one can defeat me, and if they do, i'll always return stronger and unbeatable! -Arachon the Dark Master(Me)

Brugeravatar
Jeppe Emil Risager
Indlæg: 24
Tilmeldt: søn 15. maj 2011, 20:19

Re: Commander Aka Elder Dragon Highlander (EDH)

Indlæg af Jeppe Emil Risager » tors 23. jun 2011, 22:12

Det bliver nok Political Puppets. Men synes osse at Damia, Sage of Stone er sej :D
Næstformand
Skype: pipboydk

“The Wheel weaves as the Wheel wills, and we are only the thread of the Pattern.”
—Moiraine Damodred

Besvar

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst