Magical Items - Ye Olde Magick Shoppe

Til udveksling af gamemaster erfaringer, link til GM ressourcer, og spørgsmål om at være GM.
Besvar
Brugeravatar
Morten N Andersen
Administrator
Indlæg: 294
Tilmeldt: tors 5. maj 2011, 20:50
Kontakt:

Magical Items - Ye Olde Magick Shoppe

Indlæg af Morten N Andersen » søn 13. maj 2012, 20:27

Tyrfing - sværdet med det gyldne skæfte, der aldrig rammer forbi, aldrig ruster, og skærer igennem sten som var det smør. Smedet under tvang, af dværgene Dvalinn og Durin, som blev fanget af Kong Svafrlami. Forbandet til at dræbe hver gang det blev trukket fra skeden, til at blive årsag til 3 onde gerninger, og til at forårsage Svafrlami's død.

Glamdring "Foe-Hammer" - tohåndssværd smedet af elverne til kong Turgon af Gondolin i den Første Alder, og senere fundet af Gandalf den Grå. Gløder når orker er nær, og bærer inskriptionen "Turgon aran Gondolin tortha, Gar a matha I vegil Glamdring Gud Daedheloth, Dam an Glamhoth."

D&D 3.5 - "Goddag, jeg vil gerne købe et Longsword +2" "Meget vel, hr., men hvad er et longsword +2?" "Jo, De ved, 10% nemmere at ramme med" "Ah, ja, de hænger lige derovre imellem 5% og 15% sværdene - hvor mange vil De købe?" "Jeg tager tre, så har jeg også til mine assistenter - her, De kan tage mit Longsword +1, min club +1 og min +1 trident i bytte for 50% af deres købsværdi, og så betaler jeg resten kontant." "Sågerne hr."


A.k.a. er det bare mig, eller er der noget meget anti-episk over D&D's måde at håndtere magi i almindelighed, og magiske items i særdeleshed på? :roll: Fra et game-mechanic-synspunkt kan det vel give mening, magical items er en del af character progression, og derfor skal det være muligt at købe hvad man har brug for (og trade de items ind man ikke har brug for) - men personligt finder jeg det totalt ødelæggende for alt hvad der bare minder om en troværdig setting med Magical Item supermarkets i alle storbyer :) So fellow Dungeon Masters, hvordan håndterer I magical items, og spillernes adgang dertil, i jeres settings? Her tænker jeg både under spillet, men også ligeså vigtigt, når nye spillere starter på højere level - kan jeres spillere købe magical items for start gold direkte fra listen som var det røget flæsk og standard adventuring gear? Og kan de shoppe items efter hvert eventyr i bedste Walmart-stil? :D Og hvis ikke, hvordan håndterer I så de gamister som insisterer på at de skal have mulighed for at leve op til D&Ds balancing system? 8-)
Morten Nygaard Andersen
Webmaster

Brugeravatar
René W. Nielsen
Indlæg: 389
Tilmeldt: lør 21. maj 2011, 16:43

Re: Magical Items - Ye Olde Magick Shoppe

Indlæg af René W. Nielsen » tors 17. maj 2012, 12:39

GM-controlled...

Magical item start, man kan give ønsker men i sidste ender laver jeg listen. Salg af magical items sker gerne i bytte for noget andet, grundet at de verdener jeg laver generalt ikke har økonomi til at have magical items liggende, derfor er det arve stykker eller ligende som man graver frem.

Som nævnt når man så vil sælge items bliver det et kompromi bytning fordi forhandlere med al sandsynlighed ikke har kontanter til at betale det spillerne gerne vil have.

Dog skal det siges at scrolls og potions er mere "tilgængelig" end andre typer items.
hvordan håndterer I så de gamister som insisterer på at de skal have mulighed for at leve op til D&Ds balancing system?
D&D balanced??? where in the nine hells did you get that idea?
Og Hvad er din definition af en gamister? :P

[edit]Lige læst din definition... De er generelt ikke glade for mine spil, da jeg ikke laver spil for gamister... Hvilket du nok har hørt[edit]
Life is a tale of memories...


Besvar

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst